וורן באפט הנו אחד האנשים העשירים ביותר בעולם.למעשה הוא השלישי בעולם בעושרו. 

ויש לזה סיבה מאוד מיוחדת. 

החשיבה שלו מחוץ לקופסא לגמריי לגמריי. הרעיון הוא כזה: גם בשעת משבר במשק, אנשים ימשיכו לקנות. הם לא ינטשו את ההרגל שלהם, הם פשוט ישקיעו פחות כסף.

בזמן משבר הבורסה החריף של 2008, כשכל המניות בשוק צנחו ואנשים התחילו להחביא מזומנים מתחת לבלטות, באפט התנהג באופן די מוזר: הוא קנה מניות אמריקאיות. זה לא שהוא לא הבין את גודל המשבר, מה שעמד לנגד עיניו הוא החוק הזה: “בזמן שכולם מחפשים הזדמנויות – תהיה פחדן. ובזמן שכולם פחדנים – חפש אחר הזדמנויות”.

והתחזית שלו אכן התבררה כצודקת. 10 שנים לאחר המשבר של 2008, חברות חזקות בשוק צמחו והתעצמו ועמדו על שווי שוק של מיליארדי דולרים.

 

תהיו רציונליים, אל תפעלו באופן אמוציונלי

באפט מודה כי הגישה שלו היא נגד הטבע האנושי. אנחנו נוטים להשקיע במשהו כשהוא נמצא בעלייה ובשגשוג. לכן, מסביר באפט, אסור לנו לפעול מתוך אמוציונליות, אלא להיצמד לחוקים רציונאליים. במילים אחרות, “משקיע חכם זקוק ליכולת להתעלם מפחדים (או לחילופין, מהתלהבות ההמון), ולהתמקד בכמה יסודות פשוטים”.

אחד הטיפים החשובים ביותר בשיווק הוא לא להתרכז בעצמכם ובמוצר

 שלכם, אלא בלקוח. והלקוח שלכם יושב עכשיו בבית, עם הילדים שמטפסים לו על הגב, והוא בחרדה, והוא משועמם, והוא דואג.
עכשיו, חשבו איזה מוצרים או שירותים תוכלו להציע לו – ושווקו אותם עם דגש על איך הם יכולים לשפר לו את איכות החיים כרגע. ממש עכשיו. כי כמוכם בדיוק, גם הלקוח שלכם לא עוסק במה יהיה בעוד חודשיים או שלושה, אלא בכאן ובעכשיו.